עם ספר חדש: בסלבודקא מציינים 11 שנים להסתלקות ראש הישיבה

נתי קאליש No Comments on עם ספר חדש: בסלבודקא מציינים 11 שנים להסתלקות ראש הישיבה
12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבי עמרם שנולד בשנת תרפ"ז בעיה"ק ירושלים לאביו הגה"צ רבי חיים אליהו זלמן זצוק"ל מנקיי הדעת שבשכונת שערי חסד, התחנך בת"ת "עץ חיים" ולאחמ"כ קיבל תורה בישיבת "עץ חיים" מרבותיו הגדולים הגאון הגדול רבי שמואל גדליה ניימן זצוק"ל בעל "גידולי שמואל" והגאון הגדול רבי מרדכי דוד לוין זצוק"ל בעל "דרכי דוד", באותם ימים היה מקורב למרן הגרי"ז מבריסק זצוק"ל ואף למד בחברותא עם בניו.

בשנת תש"ח בעקבות ההפגזות הכבדות בירושלים עברו הוריו להתגורר לתקופה בעיר בני ברק והוא עבר ללמוד בישיבת סלבודקא שהוקמה שנה קודם לכן, עד מהרה התקרב למרן ראש הישיבה הגה"צ רבי אייזיק שר זצוק"ל, בשנת תשי"א לקחו ר' אייזיק לחתן לנכדתו בת לחתנו מרן ראש הישיבה הגאון רבי מרדכי שולמן זצוק"ל הרבנית אסתר רבקה ע"ה, בתקופה הראשונה לאחר נישואיו התגורר בדירה משותפת ברחוב בלוי יחד עם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, מרן הגאון רבי ניסים קרליץ זצוק"ל והגה"צ רבי דב וויינטרוב זצוק"ל.

בשנת תשי"ז החל לכהן כר"מ בישיבה ולמסור שיעורים יומיים לתלמידים, עד מהרה קנו שיעוריו שם בישרותם ובבהירותם ובהיקפם הבלתי מצוי, ולאחר פטירת חותנו ביום כ"ז בשבט תשמ"ב הועמד בראשות הישיבה לצד מרן הגאון רבי ברוך רוזנברג זצוק"ל שכבר כיהן בראשות הישיבה וגיסיו מרן הגאון רבי נתן שולמן זצוק"ל ויבלחט"א מרן הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א וכן מרן הגאון רבי דוב לנדו שליט"א שמונו יחד עמו לעמוד בראשות הישיבה.

כל ימיו ברח מן הכבוד והתרחק מאור הזרקורים, הוא אף סירב בתוקף להתמנות לחבר מועצת גדולי התורה לאחר פטירת הגר"ב רוזנברג, למעט נשיאות מפעל הש"ס שקיבל עצמו.

בשנת תש"נ נפל למשכב אך בכל זאת המשיך במסירת השיעורים כלליים בהיכל הישיבה, ביום כ' בכסליו תשע"ג נסתלקה נשמתו לגנזי מרומים והוא נטמן בבית החיים של נציבי ישיבת פוניבז'.

ספר 'שיעורי רבי עמרם'

עתה לקראת היא"צ האחד עשרה התקבלה בהתרגשות ובשמחה בקרב תלמידי הישיבה ובוגריה הבשורה המשחת בצאתו לאור עולם של הספר 'שיעורי רבי עמרם' על הש"ס, הכולל יותר ממאה שיעורים כללים שמסר בהיכל הישיבה בשיא כוחותיו עוד קודם שחלה בין השנים תש"מ – תשמ"ח.

כבר בתקופה הקצרה שעברה מאז צאת הספר לאור העידו רבים שהספר האיר את עיניהם בבבהירותו ובישרותו, גם רעיו וידידיו לראשות הישיבה העידו בכתב ידם על חשיבות הספר בדברי ברכה שכתבו לרגל צאת הספר לאור, יבלחט"א מרן הגר"ד לנדו שליט"א, כותב: "מורינו ראש הישיבה הגאון הגדול ר' עמרם זצ"ל שהיה מופלג בלמדנותו הבהירה ובישרות הבנתו להפליא", וכן גיסו מרן הגרמ"ה הירש שליט"א כותב: "שיום הוצאת הספר הוא יומא טבא לרבנן, שהרי צורת השיעורים שלו היה להקיף כל הסוגי' לגמרי עם כל הנקודות, להעיר ולהאיר ולחדש על כל חלק בסוגי', עם חידושים עמוקים בנויים על הראשונים והאחרונים בסוגי', עם סברות מאוד ישרות ובהירות ועמוקות שגם ניכר בהם ביקוש האמת של בעל הסברא והחידוש…".

יש לציין ששיעורים אלו נאמרו בשפת האידיש, וע"כ המלאכה היתה מרובה כפליים, ולצורך כך התנדבו רבים מבחירי תלמידי ובוגרי הישיבה לשמוע את השיעורים בהקלטה ולתרגם את זה ללה"ק, את המלאכה הכבדה של עריכת וסידור השיעורים בכישרון רב וברוב עמל ויגיעה נטל על עצמו נכדו חביבו הרה"ג ר' ישראל מאיר שורץ שליט"א בנו של חתנו וממלא מקומו בראשות הישיבה הגאון הגדול רבי יצחק שורץ שליט"א.



0 תגובות